הירידה החדה ביותר בחודש אחד: מחיר הדלק ירד ב-1.5 שקל לליטר

צבי טסלר No Comments on הירידה החדה ביותר בחודש אחד: מחיר הדלק ירד ב-1.5 שקל לליטר

מחיר הדלק ירד ב-1.5 שקלים ויעמוד על 6.54 לליטר בנזין. במשרד האנרגיה מסבירים כי הסיבות המרכזיות הן הפחתה במיסים וירידה במחיר הבנזין בעולם

צילום: Hadas Parush/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הירידה החדה ביותר: מחיר הדלק ירד הלילה (בין ראשון לשני) בחצות בכ-1.5 שקלים לליטר. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.58 ש"ח לליטר. התוספת בעד שירות מלא תמשיך לעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 5.63 ש"ח לליטר, ירידה של 1.27 ש"ח מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

בחודש החולף הגיע מחיר הבנזין לשיא של 8.08 שקלים לליטר.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה אומר, כי "הירידה שנרשמה במחירי הבנזין החודש, הינה הירידה החדה ביותר בישראל בחודש אחד. הירידה הקודמת, בהיקף של שקל, הייתה בראשית הקורונה באפריל 2020. כמו כן, ירידה של 86 אגורות הייתה ב'משבר הסאבפריים' בשנת 2008. הסיבות המרכזיות לירידה הן קודם כל הפחתה במיסים, אשר נובעת מההחלטה על ירידה במס הבלו וירידה בהתאמה של מרכיבי המע"מ. כל אלו ירדו רק בחודש אוגוסט ויעלו חזרה בתחילת ספטמבר. הירידה במחיר הבנזין עצמו נמשכת לאורך כל החודש במחירי ובמוצרי הדלק בעולם. הירידה במחירי הבנזין הייתה המשמעותית ביותר ונובעת בין השאר מחששות בשווקים ממיתון והאטה בכלכלה העולמית, גם בגלל העלאות ריבית של הבנקים המרכזיים בעולם, בעקבות עליית מחירים וזינוק באינפלציה העולמית".



0 תגובות